Employer branding
Najprościej mówiąc, employer branding to działania zmierzające do ukształtowania wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy (Sullivan 2004). Kozłowski dodaje, że są to działania skierowane zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników, a ich nadrzędnym celem jest podnoszenie efektywności ekonomicznej organizacji (2012). Skuteczny employer branding oddziałuje na sytuację finansową firmy na dwa sposoby - poprzez obniżenie kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników, jak i podnosząc produktywność zatrudnionych. 35% firm wdrażających employer branding jako efekty tego programu wymienia łatwość w pozyskiwaniu atrakcyjnych kandydatur, 32% z nich raportuje zwiększenie zaangażowania pracowników, 22% redukcję koszów rekrutacji, a 19% zmniejszenie rotacji pracowników (Employer Brand International 2014). Co ciekawe, firmy świadomie kształtujące swój wizerunek pracodawcy są lepiej postrzegane również przez zewnętrznych partnerów biznesowych, a także samych konsumentów (Kozłowski 2012).
Bibliografia
Baczewski, G. (2015). W 2016 roku to pracownicy mogą dyktować warunki zatrudnienia. Dostępne w internecie: http://konfederacjalewiatan.pl/aktualnosci/2015/1/w_216_roku_to_pracownicy_moga_dyktowac_warunki_zatrudnienia [Dostęp 11.03.2015].
Bochniarz, H. (2016). (R)ewolucja na rynku pracy? Dostępne w internecie: http://project-syndicate.pl/artykul/rewolucja-na-rynku-pracy,4174.html [Dostęp 10.03.2015].
Chinowski, N. (2015). Do ’17 możliwy spadek bezrobocia poniżej 8 proc. – Męcina, MPiPS (wywiad). Dostępne w internecie: http://biznes.pap.pl/pl/news/search/info/19052607,do-%E2%80%9917-mozliwy-spadek-bezrobocia-ponizej-8-proc--%E2%80%93-mecina--mpips-%28wywiad%29 [Dostęp 11.03.2015].
Employer Brand International (2014), 2014 Employer Branding Global Trends Survey Report.
Grupa Fundamenti: managernaobcasach.pl (2015), Zdaniem Marka Zubera: ZGODNIE Z PROGNOZAMI. Dostępne w internecie: http://www.managernaobcasach.pl/zdaniem-marka-zubera-zgodnie-z-prognozami [Dostęp 10.03.2015].
Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (2016), Informacja z 27-01-2016, dostępne w internecie: http://www.mpips.gov.pl/aktualnosci-wszystkie/zatrudnienie-i-przeciwdzialanie-bezrobociu/art,7642,gus-stopa-bezrobocia-w-grudniu-2015-r-wyniosla-9-8-proc-.html [Dostęp 11.03.2015].
Randstad, (2016). Plany Pracodawców. Wyniki 29. edycji badania 1 marca 2016 r. Dostępne w internecie: http://www.randstad.pl/media/938730/Plany_Pracodawcow_29%20edycja_prezentacja_01_03_2016.pdf [Dostęp 10.03.2015].
Rousseau, D.M. (2001), Schema, promise and mutuality: the building blocks of the psychologicalcontract, Journal of Occupational and Organizational Psychology, Vol. 74, pp. 511-41, dostępne w internecie: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1348/096317901167505/abstract [Dostęp 10.03.2015].
Schulz, D. P., Schulz, S. E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy.
Sedlak, K. (2015). Łączne korzyści z pracy. Polski model Total Rewards.
Sullivan, J. (2004), Eight elements of a successful employment brand, ER Daily, dostępne w internecie: http://www.eremedia.com/ere/the-8-elements-of-a-successful-employment-brand [Dostęp 10.03.2015].
Związek przedsiębiorców i pracodawców, (2016). Witamy na rynku pracownika. Dostępne w internecie: http://zpp.net.pl/aktualnosci/run,witamy-na-rynku-pracownika,page,5,article,1075.html [Dostęp 10.03.2015].
Badanie wskaźników HR 2025
Zmierz 41 wskaźników efektywności personalnej, w tym absencję, fluktuację i efektywność pracy.
Badanie satysfakcji w Twojej firmie
Aż 14 kryteriów oceny, benchmark ogólnopolski i branżowy.