05.05.2017


5 minut czytania

Benchmarking wskaźników z obszaru polityki personalnej

Benchmarking (nazywany niekiedy pomiarem porównawczym) uważany jest za jedną z nowoczesnych metod zarządzania. W dużym skrócie polega na porównywaniu własnej organizacji i praktyk w niej stosowanych z innymi podmiotami. Termin wywodzi się od angielskiego słowa benchmark, które rozumiane jest jako pewien poziom lub standard do którego coś porównujemy.

05.05.2017


5 minut czytania

Jak rozpocząć stosowanie benchmarków?

Jeżeli firma do tej pory nie prowadziła ewidencji podstawowych wskaźników, nie posiada zazwyczaj wiedzy jak je wyliczać i na co zwracać uwagę. W takiej sytuacji możliwe są dwa warianty: samodzielne wybranie podstawowych wskaźników, monitorowanych przez firmę lub skorzystanie z usług profesjonalnych firm zajmujących się benchmarkingiem.

04.05.2017


5 minut czytania

10 miast, w których mieszka najwięcej prezesów - milionerów


25.04.2017


5 minut czytania

Powody migracji Polaków do Londynu


25.04.2017


5 minut czytania

Wszyscy korzystamy z benchmarków!

Badania pokazują, że przeciętnie każdy z nas codziennie podejmuje ok 70 decyzji. Jedne z nich są proste i mało istotne (np. wybór skarpetek), inne kluczowe, mające duże konsekwencje w przyszłości (np. wybór pracy czy waluta kredytu na mieszkanie). W przypadku decyzji istotnych z naszego punktu widzenia poświęcamy im więcej czasu i chcemy mieć pewność, że podejmujemy najlepsze decyzje.

13.04.2017


5 minut czytania

Indeks mobilności Europejczyków


11.04.2017


5 minut czytania

Badania postaw i opinii pracowniczych jako element strategii wzmacniania roli pracowników w organizacji

Badanie opinii pracowników może stanowić element wzmacniania roli pracowników w organizacji, ponieważ pozwala pracownikom wyrazić opinie o trapiących ich problemach, daje im szansę zaproponowania potencjalnych działań naprawczych oraz umożliwia doświadczenie sukcesu we wpływaniu na działania organizacji. Badania opinii pracowników, wraz z odpowiednim działaniem kierownictwa, mogą kształtować w pracownikach poczucie skuteczności w zakresie zmieniania organizacji, przekonanie, że można i warto zabierać głos, aby świadomie poprawiać funkcjonowanie organizacji, w której się pracuje.

10.04.2017


5 minut czytania

Co najbardziej motywuje w pracy Europejczyków?


10.04.2017


5 minut czytania

Wskaźnik eNPS (Employee Net Promoter Score) – rewolucyjne narzędzie czy naukowa porażka?

Wskaźnik NPS budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród naukowców. Wiele sformułowanych wobec niego zarzutów jest słusznych. NPS rozpowszechnił się jednak w praktyce, głównie ze względu na swoją prostotę. Użyty jako jedyny wskaźnik do pomiaru satysfakcji z pracy nie sprawdzi się. Może być jednak wykorzystany jako wskaźnik obliczany przy okazji większego badania. Prowadzenie badania jedynie dla obliczenia eNPS jest mało sensowne z punktu widzenia ilości zdobytych informacji.
Badanie wskazniki

Badanie wskaźników HR 2025

Zmierz 41 wskaźników efektywności personalnej, w tym absencję, fluktuację i efektywność pracy.

Weź udział w badaniu
Badanie satysfakcji

Badanie satysfakcji w Twojej firmie

Aż 14 kryteriów oceny, benchmark ogólnopolski i branżowy.

Weź udział w badaniu