14.06.2016


5 minut czytania

Dlaczego boimy się benchmarków?

Benchmarking jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych na świecie metod zarządzania i doskonalenia przedsiębiorstwa. Amerykańskie badania potwierdzają, że regularnie sięga po nie 80% firm działających w krajach wysokorozwiniętych (Rigby, 2003). W Polsce popularność benchmarków wzrasta, ale wciąż odczuwalne są duże obawy dotyczące udostępniania danych przez części przedsiębiorstwa. Warto się zastanowić czy są one uzasadnione.

13.06.2016


5 minut czytania

Nadgodziny w krajach OECD


30.05.2016


5 minut czytania

Kiedy absencja pracowników powinna niepokoić?

Absencja, czyli nieobecność pracownika w pracy z jakiegokolwiek powodu, zmniejsza liczbę godzin jaką pracownicy poświęcają na wykonanie swoich zawodowych zadań. Dlatego też nieobecność pracowników zwykle postrzegana jest przez pracodawcę jako czynnik negatywnie wpływający na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i generujący niepotrzebne koszty. Czy jednak absencja zawsze jest niekorzystna dla funkcjonowania organizacji?

29.05.2016


5 minut czytania

Najlepsze startupy w 2015 roku


29.05.2016


5 minut czytania

Co warto badać, satysfakcję z pracy czy zaangażowanie w pracę?

Pozytywne postawy pracowników wobec pracy i pozytywne emocje doświadczane w pracy wiążą się z mniejszą liczbą absencji i spóźnień, niższą rotacją personelu i wyższą efektywnością pracy (Harrison, Newman i Roth, 2006). Jakie aspekty funkcjonowania zawodowego pracowników najlepiej badać? Wśród popularnych tematów badań postaw i opinii pracowników od dawna królują analizy satysfakcji i zaangażowania w pracę. Zwykle jednak badania te stosowane są zamiennie, bez głębszej refleksji nad tym, co właściwie podlega pomiarowi. Macey i Schneider (2008) zauważają, iż niezwykle często narzędzia do pomiaru satysfakcji z pracy i zaangażowania w pracę różnią się jedynie nazwą tego co mierzą. Czy zatem zaangażowanie i satysfakcja to dwa różne wymiary funkcjonowania zawodowego, czy po prostu inne nazwy tego samego zjawiska? A jeśli satysfakcja i zaangażowanie to odrębne konstrukty, to co powinniśmy badać?

16.05.2016


5 minut czytania

Kiedy rotacja personelu zaczyna być problemem?

Odejście pracownika z przedsiębiorstwa zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, jednak wysokość tych kosztów zależy od indywidualnej sytuacji danej firmy. Koszty utraty doświadczonego i efektywnego pracownika mogą być bardzo wysokie, podczas gdy koszty zwolnienia bumelanta mogą być mniejsze niż straty powodowane dalszym jego zatrudnianiem. Dlatego też nie można jednoznacznie stwierdzić, iż jakiś określony poziom fluktuacji jest zły dla organizacji.
Badanie wskazniki

Badanie wskaźników HR 2025

Zmierz 41 wskaźników efektywności personalnej, w tym absencję, fluktuację i efektywność pracy.

Weź udział w badaniu
Badanie satysfakcji

Badanie satysfakcji w Twojej firmie

Aż 14 kryteriów oceny, benchmark ogólnopolski i branżowy.

Weź udział w badaniu