06.09.2016
5 minut czytania
Komunikacja w firmie – jak ją ulepszać?
Informacja jest we współczesnym świecie tym, co najcenniejsze. Nie dziwi zatem, iż skuteczna komunikacja – przekazywanie informacji między pracownikami, jest kluczowe dla odniesienia przez firmę sukcesu na rynku. Jeśli pracownicy przekazują informacje nieefektywnie, naraża to firmę nie tylko na stratę czasu i pieniędzy. Jakość komunikacji oddziałuje także na rozwój zaangażowania w pracę (Mishra, Boynton, Mishra, 2014) oraz poziom identyfikacji z organizacją (Smidts, Pruyn, Van Riel, 2001). Badania pokazują także, iż komunikacja wiąże się z jakością relacji interpersonalnych między pracownikami (por. Kulikowski, 2015). Ze względu na poważne negatywne konsekwencje nieefektywnej komunikacji między pracownikami, badanie sprawności komunikacji w firmie oraz dbanie o to, by przebiegała skutecznie, jest istotnym aspektem zarządzania efektywnością organizacji.