18.03.2020
5 minut czytania
Analityka HR oparta na faktach
Sztuczna inteligencja, big data, analityka HR to modne i chwytliwe terminy rozprzestrzeniające się w obszarze zarządzania ludźmi (por. Marler, Fisher, 2013; Marler, Boudreau, 2017; Kryscynski i in., 2018). Ich coraz większa popularność wydaje się wynikać jednak nie tyle z ich dowiedzionej skuteczności, co z faktu, iż zaspokajają one silną u wielu praktyków potrzebę racjonalnego i postępowego działania. Skąd bowiem wiemy, że wdrożenie nowej strategii analizy danych czy nowego sposobu patrzenia na procesy zachodzące w organizacji, przynosi nam realne korzyści? A może analityka HR to tylko kolejna moda w zarządzaniu (por. Madsen, Slåtten, Johanson, 2017), która oprócz chwytliwych marketingowych sloganów ma niewiele więcej do zaoferowania. Jak sprawdzić, czy analityka HR przynosi korzyści naszej firmie i czy warta jest inwestowanych w nią pieniędzy?